Administration af en CAD-Outsourcing projekt

Administration af en CAD-Outsourcing projekt

Vi må først understrege, at her taler vi om outsourcing CAD projekter, som er betydeligt lettere end outsourcing softwareudvikling eller IT-services (tidligere artikler af mine har forklaret hvorfor).

Denne artikel forudsætter også, at udvalg af CAD-udbydere er afsluttet med due diligence (metoderne, der er beskrevet i en tidligere artikel).

Som nævnt i de tidligere artikler, er en af de vigtigste ingredienser for succes outsourcing forvaltningen af de igangværende projekt af dig, klienten. For at citere fra disse artikler (her» outsourcer’ betyder ‘udbyder’):

“Det lyder mÃ¥ske indlysende, men formentlig den største anstødssten til offshore outsourcing er, at efter alle kontrakterne, der er blevet underskrevet, virksomheder abdicere ansvar for projekter til udbyderen…”

—Deepak Khandelwal, McKinsey, pÃ¥ verdensplan

OPGAVER I OUTSOURCING MANAGEMENT:

(1) du nødt til at påtage sig det moralske ansvar for projektet.

En meget ledende medarbejder bør gøres forkæmper for CAD-projektet. Han/hun fÃ¥r brug for tekniske og administrative folk til at hjælpe med projektet, og disse folk bør informeres om deres induktion udtrykkeligt. Lad os kalde denne gruppe af mennesker “taskforce”.

(2) task forcen skal definere målene for den foreslåede CAD outsourcing.

Emner til adresse:

Som input dokumenter vil du give udbyderen? (Overvej ru, målsat skitser, specifikationer og fotografier af inkluderet objekter, skriftlige instrukser om, hvad du vil i outputtet, biblioteker af CAD symboler, designreglerne for elementer ikke i biblioteker i CAD symboler, tegninger eller skitser viser hvordan objekter i målområdet interface med nærmiljøet, output prøve dokumenter).

Hvilken CAD platform vil du arbejde med?

Hvilke dokumenter der output skal du forvente?

Hvad er den ugentlige projektplan?

Med hvilket interval vil du udbyder til at sende dig igangværende arbejde?

Hvad er proceduren for accept af produktet?

Hvad er din betalingsplan?

Hvad er betalingsmetoden? (Check, kreditkort, bankoverførsel?)

(3) task forcen skal indsætte ovennævnte dokumenter i en kontrakt.

Kontrakten skal også indeholde fortrolighedsaftale klausuler. Provideren skal underskrive og returnere kontrakten.

(4) indført robust kommunikation mekanismer.

E-mail er fint, hvis postkassen kapacitet er store. Uden tvivl udbyderen skulle have en bredbåndsforbindelse, og hvis din CAD-filer er store og hyppige, så bør du.

Instant messenger-programmer er gode for eksaminatorier.

For hyppige store volumen overførsler, bør en af jer har en ftp-server.

Hvis talekommunikation er påkrævet, kan du prøve Skype (gratis).

Både du og udbyderen bør have adgang til en scanner til digitalisering skitser.

Du skal også have hinandens post-adresse og telefonnumre.

(5) har en procedure i stedet for konfliktløsning.

(6) så vidt muligt, kan ikke give slip på eksisterende medarbejdere fordi du er outsourcing.

Identificere uopfyldte færdighedsbehov i organisationen, når du først tænke på outsourcing. Forklare det relevante personale at du planlægger at outsource og at du vil træne dem i disse færdigheder. Hvis ikke desto mindre nogle ønsker at forlade, er de ansvarlige for deres afgang og ikke dig.

(7) være klar med støttetjenester og materialer til dine leverandører.

For eksempel kan du nødt til at sende udbyder filer, der er i et format, som de ikke har programmet åbning. Du skal have software og personale til at konvertere dokumentet til et format kompatibelt med den udbyder-program.

I begyndelsen af træningen har udbyderen typisk mange tekniske spørgsmål. Task force bør omfatte personale hvis tid er specielt forbeholdt at give svarene.

Være let tilgængelige for hjælpe så meget som du kan. Dette bygger tillid til udbyderens sind samt et forhold mellem dig og udbyderen.

(8) udvikle et parforhold med provideren.

Du bør være partnere i at nÃ¥ det overordnede mÃ¥l… Dette kunne koste reduktion, procesforbedring, mere tid til din kerneforretning, ekspertise, fleksibilitet og sÃ¥ videre.

Diskutere dette mål med udbyderen, bede om deres synspunkter og behandle dem som en afdeling af virksomheden.

Mere forskning fakta: I det første år, de vigtige spørgsmål er kontrakten, performance målinger og relationer (i nævnte rækkefølge); af det tredje år, det er performance målinger, relationer, kontrakten.

(9) budget for outsourcing øvelse.

Brug denne værdifulde observation til at hjælpe dig med at planlægge:

” … slutbrugere engageret i outsourcing viser, at gennemsnitligt brugere tilbringer fra 5 til 12 procent af den samlede kontraktværdi pÃ¥ styring af forholdet”

—Gruppen Yankee (i en nylig undersøgelse)

KONKLUSION

Hvad vi lige har beskrevet, repræsenterer den nyeste tænkning på forvaltningen af en CAD-outsourcing projekt.

Ideerne er state-of-the-art og skræddersyet til dagens verden.

Vi håber du kan bruge dem, og at derved din virksomhed oplever en betydelig stigning i effektivitet, indtjening og konkurrenceevne.

//////////////////////////////////////////////////